SALO NA LEĐIMA I U OBLASTI GRUDI

Uzrok: Premalo tiroksina giam-mo-lung-2

Krivci za salo u oblasti leđa i grudi su spore tiroidne žlezde – ovo stanje je poznato kao hipotireoza i javlja se kod svake trinaeste žene. Žlezde u tom slučaju ne proizvode dovoljno tiroksina koji utiče na sagorevanje kalorija. Druge posledice neadekvatnog rada tirodinih žlezda uključuju osećaj hladnoće, umor i slabu koncentraciju.

Šta da radite: Izvadite krv i ako imate nizak nivo tiroidnih hormona možda će vam biti prepisane tiroidne tablete. Proizvodnju tiroidnog hormona možete podstaći i unoseći hranu bogati jodom, koji je bitna komponenta tiroksina.

SALO NA KUKOVIMA

Uzrok: Previše insulina salo-oko-trbuha1

Za mast u oblasti kukova krivac može biti otpornost na insulin – prilikom koje ćelije tela ne reaguju kako treba na šećer. Telo počinje da proizvodi dodatni insulin kako bi se izjednačio sa količinom šećera i tokom dužeg perioda osetljivost tela na ovaj hromon se smanjuje. Ovo stanje prethodi dijabetesu tipa 2 i povezano je sa gojaznošću. Žene mogu razviti otpornost na insulin prekomernim jedenjem slatkog.

Šta da radite: Smanjite unos šećera i belog hleba, pirinča i testenina i unosite cele žitarice koje pomažu u regulisanju nivoa šećera. Jedenje hrane bogate vlaknima može takođe pomoći u stabilizovanju šećera u krvi. Pokazalo se da cimet poboljšava funkcionisanje insulina i može da smanji nivo šećera u krvi. Istraživači sa univerziteta u Kembridžu povezali su manjak hroma sa otpornošću na insulin i dijabetesom tipa 2.

SALO NA RUKAMA

Uzrok: Nedovoljno testosteronaopustene-ruke-v

Žene najviše mrze salo na rukama, a za njega je najčešće odgovoran muški hormon, testosteron, koji i žene proizvode. Testosteron je neophodan da bi mogla da se izgradi mišićna masa.

Šta da radite: Nivo testosterona kod žena prirodno opada s godinama, ali određene namirnice mogu da povrate balans. Trebalo bi da unosite dosta „dobrih“ masti koje se nalaze u lososu, avokadu i semenkama, a da izbegavate zasićene masti, koje se nalaze u crvenom mesu i punomasnim mlečnim proizvodima. Flavonoidi su takođe od pomoći – oni se mogu naći u semenu lana, jabukama, bobičastom voću, crnom luku, soji i zelenom čaju. Resveratrol, polifenol koji se nalazi u vinu, takođe može da bude od pomoći. Neaktivnost takođe utiče na opadanje nivoa testosterona, zato budite fizički aktivni. I seks je od pomoći – podstiče proizvodnju testosterona.

 SALO NA BUTINAMA

Uzrok: Previše estrogena

Mast u oblasti zadnjice i butina može biti znak povišenog nivoa estrogena.

Šta da radite: Određeni lekovi mogu povećati novo estrogena, pa zato pričajte sa svojim doktorom o promeni lekova ako je to slučaj. Jedite kupus i brokoli, jer oni sadrže mikronutrijente koji pomažu u regulisanju enzima jetre. Druge hranljive materije koje su dobre za regulisanje nivoa estrogena nalaze se u soji i semenu lana. Pijte mane alkohola, lekova protiv bolova i kafe i jedite manje mesnih prerađevina.

SALO NA STOMAKU

Uzrok: Previše kortizoladrob_1

Salo u oblasti stomaka može biti znak prekomerne proizvodnje kortizola, hormona stresa. Ovaj hormon se najviše proizvodi kada ste pod stresom i kada treba da reagujete u određenoj situaciji. Kortizol povećava nivo masti i šećera u krvotoku kako bi vam pomogao da se suočite sa stresom. Ako ne radite nešto fizički, sva ta energija u vidu masti i glukoze nema gde da ode. Zato se taloži u vidu masti.

Šta da radite: Pronađite uzrok stresa i izbalansirajte hormonalne reakcije. Jedite manje količine hrane češće kako biste mogli da kontrolišete fluktuacije šećera u krvi – a to će kontrolisati i oslobađanje kortizola. Sa druge strane, nemojte preterivati sa vežbanjem. Jedna studija je pokazala da ako vežbate duže od 45 minuta možete da povećate nivo masti u oblasti stomaka, jer se kortizol može osloboditi zbog stresa izazavnog vežbanjem.

 

SALO NA NOŽNIM ZGLOBOVIMA

Uzrok: Nedovoljno hormona rasta

U jednom istraživanju je otkriveno da se mast na nožnim zglobovima nakuplja zbog nedostatka hormona rasta, koji se proizvodi tokom spavanja noću.

Šta da radite: Pošto se hormon rasta oslobađa samo tokom dubokog sna, morate da uklonite sve što vas može ometati tokom spavanja. Kao mesto za spavanje neka vam služi samo spavaća soba. Sve uređaje u spavaćoj sobi pogasite ili izbacite iz nje. Uvek ustajte u isto vreme kako biste podesili telesni sat.

Izvor: Svet lepote