Dolaskom jeseni, sezona ,,Smršaću do leta” je zvanično zatvorena, dokle je sezona ,, Smršaću do Nove Godine“ otvorena.

Stiže doba slava, zimskih čarolija i široke odeće, pa se svi nekako u tim danima malo opustimo od silnih letnjih dijeta. Međutim, kako nam se bliži Novogodišnja noć, sve dame žele da izgledaju lepo i zategnuto u svojim novim haljinama, pa je zato novembar mesec već vreme kada se postavljaju ti ciljevi.

Sa druge strane, kada zimske čarolije prođu, i kada dođe proleće, svi se ponovo bacaju na dijete kako bi im tela do sezone nošenja kupaćih kostima ponovo bila u top formi.

Najbitnije je, kao što i sami znate, da se zdravo hranite i budete aktivni tokom cele godine. Na taj način ćete, jednom kada dođete do nje, održati vitku liniju tokom cele godine. No, svi znamo da to nije lako. A onda se javlja i još jedan fenomen, koji je postao jako popularan i neminovno je postaviti pitanje zašto želimo da izgledamo lepo samo u određeno doba godine?

Sve počinje sa odlukom, koju je i najteže doneti. Bez obzira da li je to promena vašeg života, odluka da nađete novi posao ili da promenite svoj izgled, sve počinje izborom da živite zdravije. Psiholozi kažu da nećete nikada biti spremni ako čekate pravi moment, već samo treba da donesete odluku.

Jednom kad osetite da ste spremni za promenu, da budete bolja verzija sebe, tada niko ne može da vas zaustavi. Ove godine, upravo sada, danas, ja odlučujem ovo i prosto puštam da ta da promena bude deo mog života. Ako želite da ostavite pušenje ili da krenete sa vežbama, onda to i uradite, ali prva stvar koju treba da uradite je da odlučite. Ne postoji pravi momenat, jer svi momenti su pravi.

Doba u godini kada nam je lakše da donesemo odluke su obično rođendani, Nove godine, smena godišnjih doba. U svim tim momentima donošenje odluka izgleda lakše, ali istina je da se Nova godina ne razlikuje od današnjeg dana ili od utorka, ili od 14. Avgusta. Nema razlike, to je isto vaša odluka da je tada lakše da odlučite da uradite nešto povodom sebe. A zapravo, sve što treba da uradite je da samo počnete.

Dakle, kada ste izabrali momenat i doneli odluku, najteže je početi sa zatezanjem mišića i mršavljenjem. Međutim, kada jednom krenete u teretanu ili na bilo koji vid rekreacije, vaše telo će samo tražiti da bude u pokretu i prosto će vam ova navika postati redovna rutina, pa će posle sve biti lakše.

Zbog povećane aktivnosti može se desiti da vam se povećava apetit. Mi vam u daljem tekstu dajemo par saveta kako da prevarite glad, a da ujedno ostanete vitki i zdravi tokom cele godine.

VODA

Pijte dosta vode. Osim toga što će vam telo ostati hidrirano, osam čaša vode dnevno pružiće vam i osećaj sitosti, što je mali trik da se zavara glad. Ukoliko se desi da krizirate za nečim slatkim, kao što je čokolada ili dodatno parče torte, stručnjaci kažu da je najbolje da u tim situacijama popijete naiskap čašu mlake vode. Nakon toga, želja za slatkišima bi trebalo da se smanji u velikoj meri.

VOĆE I POVRĆE

Na pijacama u svako doba godine možete da nađete razne zdrave namirnice. Tezge su u ovo doba godine pune tikvica, grožđa, jabuka, krušaka, bundevi i ostalog voća i povrća. Svo ovo voće i povrće je ne samo niskokalorično i zdravo, već i veoma ukusno i može dobro da zasiti. Zato sledeći put kada posegnete za kesicom čipsa ili smokija, setite se da imate šargarepu u frižideru ili jabuku na stolu.

FIZIČKA AKTIVNOST

Svi znamo koliko je kretanje važno, što zbog zdravlja našeg srca, to i što je to najbolji način da izgubimo kilažu. Upravo ovo možemo da iskoristimo kao još jedan trik za mršavljenje. Kada dobijete želju da nešto gricnete, obucite se i siđite stepenicama iz zgrade i obiđite krug. Zamolite komšiju da izvedete njegovog kera, ako nemate svog. Tako ćete dobiti i dobro društvo, pa je dobit veća. Ako vas baš mrzi da se prošetate, kada dobijete iznenadni napad gladi, jednostavno uradite seriju od desetak čučnjeva ili trbušnjaka. Želja za grickalicama garantovano prolazi, a osećaćete se puno bolje.

DORUČAK

Kao što svi nutricionisti, pa i naše bake kažu – doručak je najvažniji obrok u toku dana. Zato bi ujutru trebalo da napravimo dobar balans namirnica. Treba uneti dovoljno proteina i vitamina u organizam kako bi nam oni dali snagu da izdržimo čitav dan. Bilo bi dobro da sadržaj na vašem tanjiru bude raznolik. Pa tako jednog dana možete jesti žitarice bez dodatka veštačkog šećera sa suvim voćem i mlekom, drugog dana uzmite jaje i voćni sok, trećeg neko pecivo i jogurt, mada izbegnite burek na prazan želudac. Veoma je važno da dan započnete siti, jer ćete tako imati više elana, a i manje ćete gladovati kako dan bude odmicao.

Bilo da je Nova godina ili sezona plaže, ostanite u dobroj formi, zdravo se hranite i donosite dobre odluke, bez obzira na datum u kalendaru.

 

tekst: Silvija Stojić